onsdag 29 juni 2016

Detaljerna i min garden!


Jag krigar mot ogräset i vårt singel. Dom ska inte tro att dom kan vinna, nä si. Visst är det vackert med knastrigt grus? Ur en praktisk synvinkel är det toppen då man alltid hör när något är på besök hos oss. Ingen kan smyga här inte. Ogräset slänger jag i min gamla trotjänare till pilkorg. Man kan gå runt och svinga med korgen på tomten och rycka ogräs här och där. Lite stöddigt sådär, precis som jag vill ha´t. 


En gammal trälåda med lock fick jag av svärfar för några år sedan. Lådan blev dock stående i vårt uthus på landet i Hälsingland ett bra tag. Nu däremot används den flitigt här hemma i Knivsta till Tors alla uteleksaker. Skönt att "röja av" tomten och kunna sätta på locket om kvällen. Det skyddar dessutom mot regn och snö vilket gör att leksakerna faktiskt kan användas under alla årstider. 


Att vända trälådor upp och ner är ett fiffigt sätt att skapa rum och platser för barnen i trädgården. Här har Tor just nu sin hink med såpbubblor. Jag experimenterar också att ta skott av kaprifol och hoppas på finfina rötter. Om ni nu undrar vad det är för spretigt elände som skymtar i en glasvas. 




Inga kommentarer: