tisdag 17 april 2012

Virkat baby! Och glassrecept förstås!



När jag kom hem en dag förra veckan hängde den här lilla söta väskan på dörren. Min gulliga vän Linda som bor två hus bort har fått virkmani. Fyra servettringar och en rar liten förvaringsväska fick jag. Helt perfekt! Den ljusgrå färgen passar mig finfint och jag har redan invigt ringarna.

Kombinationen överraskning + kärlek + hantverk + Linda = Lycka



Här kommer receptet på daimglassen som efterfrågas. Den är fantastiskt god och lätt att göra. 

Emil och Johans daimglass

4 st äggulor
1 dl socker (jag tog en 0,5 dl socker)

4 dl grädde
2 msk sirap
1 tsk vaniljsocker
2 st dubbeldajm

1. Vispa äggulor och socker tills det nästan blir vitt. 
2. Ta fram en till skål och vispa grädde och vaniljsocker tillsammans. 
3.Rör ner sirapen.
4. Rör sedan äggblandningen tillsammans med grädden. 
5. Häll i den krossade daimen.

6. Skjuts in i frysen i en sisådär 3-4 timmar.



KRAM M a d e l e i n e

9 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Vilken rar vän du har :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Hej! Det var en fin present: orginellt och fint. Gulligt av Linda! Ha det bra, snart helg (optemist) men först jobba jobba...
Kram Claudine!

Anonym sa...

Hej Vilken härlig vän du har!
Ska försöka göra glassen- den ser så smarrig ut
kram ugglan

Ekenäsliv sa...

Go kväll!!
Så kul att du tittade in till mig:))
Daimglass - yummi!!! Fast vi har precis ätit jordgubbar och glass, det var helt ok;)
Så härlgt med din goa pyssliga vän!
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Sofi sa...

Vilken gullig vän du har!
Tack för receptet på glassen, måste prövas!
Ha en fin kväll!
Kram på dig

Anna sa...

Tack söta du för kommentaren :)
Ditt glassrecept åker bums ner i sparamappen.

Tänkte mig en loppistur till helgen, finns ett samhälle i närheten med galet mycket loppisar med inriktning på porslin, gissa om jag gillar det ;)

Kram

Jenny sa...

Oj, så gott med dajmglass :) Superfina ramar från loppis, jag dyker på ramhyllan varje gång jag är på loppis för att se om de har några fina, så det har ju resulterat i att jag har lite för många... ;)
Kram Jenny

Villa Vinkelhaken sa...

Åh va god den glassen lät! Tror du man kan göra den i en glassmaskin?! :)

Ha en fin dag!
Kram Jenny

Anonym sa...

HOHO ugglan flaxar förbi med en
glassbit i näbben Makalöst gott
mums mums ha en bra söndag
kramar